Denne annonsetypen gjør at innholdet ditt blir lagt merke til
15.08.2022
Native, inngang, plugg og annonsørinnhold – kjært barn har mange navn. Og når det kommer til native-annonser er du ikke alene om du føler deg litt forvirret.

Native-annonser er et viktig verktøy i innholdsmarkedsføring. Kort fortalt er en native-annonse inngangen til kommersielt innhold som presenteres i redaksjonelle kanaler. Annonsen ser ut som en sak blant mange andre redaksjonelle saker og er en utmerket måte å drive trafikk til og vise frem innholdet ditt, enten du har produsert en artikkel, video eller et helt univers på en kampanjeside.

Native styrker tilliten mellom målgruppe og annonsør
La oss si at du har en ambassadør, en fornøyd kunde, som allerede har testet ut ditt nye produkt. Du sitter på både artikler og videoer med denne gode ambassadøren på nettsiden din, men ser lite trafikk til innholdet du har investert i. Og det er ikke så uvanlig, det å bygge kjennskap og synlighet på den organiske måten krever både tid og ressurser.

Native-annonser kan imidlertid løse dette for deg. Hvis annonsene er gode nok, vil trafikken komme. Og det raskt, for du vil være synlig fra dag én.

Native-annonsering er effektivt for å skape tillit mellom deg som annonsør og målgruppen din, fordi relevante og engasjerende historier på generell basis knytter dem til deg.

Dette forsterkes ved at annonsene vinkles og målrettes mot lesere du vet har en interesse for det du tilbyr. Dermed opplever målgruppen natives som mer relevant, som igjen gjør at kvaliteten på trafikken blir bedre. Det vil si at nye besøkende vil returnere til din bedrift og dermed er sjansen større for at de blir nye kunder.

Et annet pluss med nativeannonsering er at denne annonsetypen skårer lavt på irritasjon hos de som blir eksponert. Dette er både fordi annonsene ofte plasseres der du befinner deg når du er i modus for å lese og scrolle og fordi den ser ut som en redaksjonell sak oppleves den som mindre påtrengende.

Så hvordan kan du bruke native i Tun Medias kanaler?

Hvis du vil at landbrukets lesere skal bli bedre kjent med din bedrift og produkter anbefaler vi nativeløsninger på tvers av våre publikasjoner, både på print og digitalt.

Vi kjenner målgruppen godt og sørger for at ditt innhold får en visuell profil som gjør at de passer godt inn i vårt redaksjonelle miljø i Nationen, Bondebladet, Norsk Landbruk og Traktor, så vel som på deres respektive nettsider.

For at en native-kampanje skal fungere er det også viktig at innholdet matcher tittelen i inngangen du bruker og forteller historier som er relevante, nyttige og underholdene. Altså bør du ha en strategi for innholdet ditt som vil føre til økt trafikk..

Vi hjelper deg i gang med nativeannonsering på tre enkle steg:

  1. Møte: La oss ta en prat om hva du ønsker deg og hvilke mål du har.
  2. Produksjon: Vi hjelper deg med innholdsproduksjon, enten du trenger noe nytt eller trenger hjelp til å tilpasse innholdet du allerede har.
  3. Distribusjon: Vi designer og tilrettelegger annonser, både for print og digitale flater.

Dersom du er helt i startgropa hjelper vi deg med ideer og konsepter knyttet til din bedrifts historie og vi forteller den i form av tekst, video og foto i høy kvalitet, alt tilpasset til målgruppen din.